Del ett: vad ögat ser.

2014-09-23 @ 12:09:06
På ytan tror jag att jag uppfattas som en ganska "lyckad" person. Jag har aldrig varit arbetslös, har fått utdelning på varje jobbintervju jag varit på. Jag har aldrig haft problem med boende, tvärtom var jag påfallande ung då jag köpte min första bostadsrätt. Jag är den första i min släkt som har påbörjat högskolestudier. Vidare har jag alltid varit mån om mitt utseende och har begåvats med en fysik de flesta ändå finner ganska attraktiv, vilket tyvärr anses viktigt i dagens ytliga samhälle.

Så återigen, på ytan verkar allt fint och lyckat och snyggt. Sådant som samhället uppskattar och belönar. Men oavsett om jag har jobb, studier, ett fint boende och ytliga "fördelar", så finns det inget som fyller hålen jag har i hjärta och själ. Jag är en olycklig människa och jag kan inte minnas att jag någon gång i mitt hittills ganska korta liv varit lycklig. 

Jag är fan född olycklig, vad spelar då allt annat för roll? Inget av det jag har i mitt liv som är bra väger upp för det faktum att min själ bor i ett svart hål.
/ V

Kommentarer
Postat av: Twiggy Lundberg

Väldigt bra skrivet, om än det gör ont att läsa att du aldrig varit lycklig..

SV: Det första som skrämmer mig är att jag inte ska tas på allvar och inte få rätt hjälp så att säga. Att man ska börja rota i min barndom, som absolut inte har med saken att göra. Jag har varit med om mycket under mina tonår, men jag var lyckligare då än vissa dagar i dagsläget. Självklart skrämmer det mig och jag är rädd att om jag får en diagnos så kommer jag bli stämplad som människor tyvärr blir idag.. Att jag inte ska kunna få ett visst jobb t.ex för att jag är / varit diagnotiserad. Det är samhället i grund och botten som gör att jag är rädd för att diagnotiseras, för man är inte accepterad när man är psykiskt sjuk. Svårt att ge dig ett bra svar, men jag hoppas du fick ett så bra som möjligt! Ha en bra dag!

2014-09-23 @ 13:58:37
URL: http://shadowoftheday.blogg.se/
Postat av: Skogsraah ☾

sv: Verkligen, man undrar det!

2014-09-23 @ 16:01:28
URL: http://skogsraah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0